loading...
علم روز
رضا بازدید : 127 چهارشنبه 06 مرداد 1395 نظرات (0)

مادة 6  ارائة خدمات توسط "مشاور و سبدگردان" به هر "سرمایه‌گذار" براساس انعقاد قرارداد جداگانه انجام خواهد شد. قرارداد ارائة "مشاوره" از قرارداد "سبدگرانی" جدا خواهد بود. نمونه این قراردادها که مسؤولیت "مشاور و سبدگردان" و حقوق و تکالیف دو طرف قرارداد را مشخص خواهند کرد، توسط "بورس" تهیه و ابلاغ می‌شود.

اهم موارد لازم‌الرعایه در قراردادهای نمونه حسب مورد به شرح ذیل است:

1 رعایت مفاد این آیین‌نامه

2 خدمات قابل ارائه توسط "مشاور و سبدگردان"

3 چگونگی دریافت وجه از "سرمایه‌گذار"

4 نوع اوراق بهادار و در صورت درخواست "سرمایه‌گذار،" تعیین شرکت‌ها یا صنایع و فعالیت‌های مورد نظر وی.

5 تعیین اهداف سرمایه‌گذاری با توجه به افق سرمایه‌گذاری و ریسک و بازدة آن

6 تعیین میزان وجوه و اوراق بهاداری که در اختیار "مشاور و سبدگردان" قرار می‌گیرد.

7 تعیین میزان کارمزد خدمات "مشاوره" و "سبدگردانی"

8 تعیین نوع و تواتر ارائة گزارش‌های ادواری "مشاور و سبدگردان" به "سرمایه‌گذار"

9 تعیین دورة قرارداد و شروط احتمالی اتمام پیش از موعد آن.

10 حداکثر مدت توقف منابع نقدی "سرمایه‌گذار" نزد "مشاور و سبدگردان."

تبصرة 1: کارمزد درصدی از حجم سرمایه‌گذاری خواهد بود که حداکثر آن توسط "بورس" تعیین می‌گردد.

تبصرة 2: هر قرارداد حداقل در سه نسخه تنظیم می‌شود و "مشاور و سبدگردان" ملزم است یک نسخه آن را حداکثر 7 روز پس از تنظیم قرارداد در "بورس" ثبت نماید. "سرمایه‌گذار" و "مشاور و سبدگردان" نیز هر کدام یک نسخه از قرارداد را در اختیار خواهند داشت. همة نسخه‌های قرارداد حکم واحد دارد.

مادة 7 خدمات "مشاوره" و تصمیمات "سبدگردان" برای خرید و فروش ضمن تطبیق با اهداف سرمایه‌گذاری باید به صورت کتبی (اعم از نوشتاری یا الکترونیکی) با توجیه لازم به "سرمایه‌گذار،" ارائه شود.

مادة 8  "مشاور و سبدگردان" حق بهره‌برداری مستقیم یا غیرمستقیم از دارایی "سرمایه‌گذار" را به نفع خود و دیگری ندارد و موظف است کلیة خریدهای "سرمایه‌گذار" را به نام خود سرمایه‌گذار و یا کسانی انجام دهد که "سرمایه‌گذار" به عنوان ذی‌نفع معرفی می‌کند.

مادة 9  "مشاور و سبدگردان" موظف است برای هر "سرمایه‌گذار" طبق اصول حسابداری، حساب‌های جداگانه‌ای نگاهداری کند. در حساب هر "سرمایه‌گذار" باید جزئیات دقیق مربوط به حساب، از قبیل وجوه سرمایه‌گذاری شده، اوراق بهادار واگذار شده به "مشاور و سبدگردان،" هزینه‌ها، مالیات پرداختی، بازدة نقدی هر سهم "سبد اوراق بهادار،" میزان افزایش سرمایه هر سهم در "سبد اوراق بهادار" و سایر اطلاعات مورد نیاز حسابرس معتمد بورس، ثبت شود.

مادة 10  حساب‌های "سرمایه‌گذاران" به طور سالانه توسط حسابرسان معتمد "بورس" رسیدگی شده و گزارش آن به "بورس" ارائه می‌شود.

مادة 11  "مشاور و سبدگردان" موظف است تا در دوره‌های معینی که در قرارداد ذکر شده است، گزارش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری هر سرمایه‌گذار را به وی ارائه دهد. این گزارش‌ها حداقل شامل موارد زیر خواهد بود:

-    ترکیب و ارزش "سبد اختصاصی اوراق بهادار،" تعداد و ارزش هر ورقة بهادار و میزان وجوه جاری "سرمایه‌گذار" نزد "مشاور و سبدگردان"

-         معاملات صورت گرفته برای "سرمایه‌گذار" در دورة منتهی به ارائة گزارش با ذکر جزئیات

-    دریافت‌های سود سهام، سود اوراق مشارکت، سود سایر اوراق بهادار، سهام جایزه و سایر مزایای دارایی‌های مالی، در صورتی که این خدمات در قرارداد فی‌مابین جزو وظایف "مشاور و سبدگردان" باشد.

-    تعیین سود یا زیان ناشی از سرمایه‌گذاری در دورة یاد شده، و تفکیک آن به بازدة نقدی هر سهم، استفاده از حق‌تقدم و افزایش یا کاهش ارزش "سبد اوراق بهادار."

مادة 12  در پایان مدت قرارداد، "مشاور و سبدگردان" موظف است گزارش کاملی از فعالیت در دورة یاد شده را تهیه کند و به "سرمایه‌گذار" ارائه دهد.

مادة 13  در صورت درخواست "سرمایه‌گذار،" برای ارائة گزارش خاص و فوق‌العاده، "مشاور و سبدگردان" موظف است در مقابل دریافت هزینه، گزارش مزبور را در اختیار وی قرار دهد.

مادة 14  در موارد ذیل قرارداد بین "سرمایه‌گذار" و "مشاور و سبدگردان" خود به خود فسخ و کلیة حقوق مالی سرمایه‌گذار به وی مسترد می‌گردد.

الف) تعلیق بیش از یک ماه مجوز "مشاور و سبدگردان"

ب) لغو مجوز "مشاور و سبدگردان"

ج) ورشکستگی "مشاور و سبدگردان"

مادة 15  هرگونه دادوستد اوراق بهادار بین "مشاور و سبدگردان،" مدیران و سهامداران بیش از ده درصد و بستگان درجة یک آن‌ها با "سرمایه‌گذار" ممنوع است. مگر با اجازه "سرمایه‌گذار."

مادة 16  "مشاور و سبدگردان" مجاز نمی‌باشد اوراق بهادار متعلق به "سرمایه‌گذاران" طرف قرارداد خود را برای یکدیگر معامله نماید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 466
  • بازدید سال : 2,296
  • بازدید کلی : 21,494