loading...
علم روز
رضا بازدید : 422 چهارشنبه 27 مرداد 1395 نظرات (0)

گیاه مسواک مهمترین ترکیبات قطره پرسیکا را تشکل می دهد با توجه به اینکه فلور را برمهترین نقش ضد پوسیدگی دندانها را دار است گیاه مسواک یک از غنی ترین منابع فلوراید در عالم گیاهی است که در جلوگیری از پوسیدگی دندان تاثیر بسزایی دارد. موجود در این گیاه ممکن است باعث مهار رشد باکتر بهایی دهانی شود.

ترکیبات ضد میکروبی قوی گیاه مسواک دارای اثرات ضد پلاک میکروبی  ، ضد عفونی کننده ، ترمیم زخم ها و از بین بردن بوی بد دهان می باشد. چون گیاه مسواک در نواحی خشک و شور رویش دارد حاوی املاح کلیم به خصوص به کربنات کلسیم می باشد به همین دلیل در استحکام مینای دندان و جلو گیری از پوسیدگی آن بسیار موثر است.

کلراید قابل توجه گیاه مسواک نقش داشته و ضمن فید کردن دندانها باعث جلو گیری از افزایش جرم دندان می شود این پدید باعث جلو گیری از بیماری لثه می گردد.

تامین واسید تانیک مسواک ضمن تشدید اثرات ضد میکروبی قطره پرسکا باعث سفت شدن جلو گیری از خونریزی و ترمیم زخم های لثه می گردد.

بر مادران یکی از گیاهان داروئی بسیار با ارزش است که حداقل 3200 سال قبل و در زمان جنگ مورد مصرف بوده است در این جنگ قهرمان یونان به سربازان خود دستور داد که جهت جلو گیری از خونریزی زخم ها از این گیاه استفاده  کنند  به همین دلیل باعث پیروزی او شد.

لذا نام گیاه با استفاده از نام این قهرمان نامگذاری شده است بو مادران دارای خواص مهمی از جمله بند آورنده قوی خونریزی التیام زخم ها ضد میکروب ضد ویروس ضد درد ضد ورم می باشد وجود این گیاه در قطره پرسیکا باعث شدید اثرات دارد می شود.

نغاء یکی از گیاهان خوراکی و داروئی بسیار مشهور است از خواص مهم آن اثرات ضد نفخ ضد میکروب معده و روفع سردرد می باشد این گیاه به علت دارا بودن اسانس دارای خاصیت ضد میکروب قوی و بوی مطبوع می باشد و در اکثر خمیر دندانها مورد استفاده است وجود این گیاه در نظریه پرسیکا ضمن خوشبو کردن آن باعث تشدید اثرات دارو می شود.

مقدار طریقه مصرف سیکا:

به صورت قطره 30 میل لیتر و در حالتهای زیر مورد مصرف می باشد طبق دستور شرکت سازند ،

الف: افرادیکه بیماری دهان و دندان نداشته وجهت پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماریهای دهان و دندان استفاده می نمایند روی دو نوبت وهر نوبت 15-10 قطره  را در 15 میلی لیتر آب 2 تا 3 قاشق غذا خوری  آب  ریخته و به مدت 20 ثانیه در دهان گردش داده  دور ریخته شود.

ب : افرادیکه به منظور درمان ناراحتی دهان و دندان و جهت جلو گیری از خونریزی لثه این دارو را مصرف می نمایند روی 5-3 نوبت و هر نوبت 15-10 قطر را در 15 میلی لیتر آب 2 تا 3 قاشق غذا خوری آب ریخته و به مدت 20 ثانیه دهان شویه نموده و سپس آنرا دور بریزید.

ج: جهت جلو گیری از خونریزی وعفونت بعد از کشیدن دندان و جراحی ها به مدت دو تا چهار روز ، هر روز 4 تا 5 نوبت ، هر نوبت 40-30 قطر ه را در15 آب ریخته و به مدت 20 ثانیه دهانشویه گردد.

مقدار مصرف این دارو برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

مزایای پرسیکا:

الف : به علت وجود مجموعه ای از مواد گیاهی دارای چندین خاصیت مهم به صورت یک جا است

ب: به علت خوراکی بودن گیاهان فرموله شده هیچگونه اثر سوء وضع مصرف نداشته به طوریکه می تواند مرود استفاده کودکان وزنان حامله قرار گیرد.

ج: به علت عدم اثرات جانبی می توان هر روز  و به طور مداوم پرسیکا را مصرف نمود.

نکات قابل توجه در مصرف پرسیکا: 

برای افزایش اثر قطره لازم است نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:

الف: برای افزایش طول عمر و سفید شدن دندانها ، جلو گیری از خونریزی لثه ، پیوره و آفت دهان هر روز حداقل یک نوبت  ترجیحا بعد از مسواک شب از قطره پرسیکا استفاده شود.

ب: حداقل 10 تا 20 دقیقه سپس ا هر دفعه مصرف چیزی خورده شود و دهان شسته نشو.

ج: ازدقیق کردن بی از حد قطره خود داری شود.

دهان شویه گیاهی یا دنیا:

دهان شویه یا دنیا در شیشه عرضه می گردد.

ترکیبات تا دینا:

ترکیب از 3 نوع گیاه است که عبارتند از میخک آدیشن و نغناء

مواد زیر در این 3 نوع گیاه وجود دارند که عبارتند از:

موارد مصرف پادینا:

1- بعد از مسواک زدن قبل از خواب به منظور تامین بهداشت دهان و دندان 

2- در کلیه مواردی که معطر نمودن وضد عفونی کردن دهان و دندان ضرور است.

3- ضد عفونی کردن دندانهای مصنوعی

4- دهان شویه در افراد سیگاری به منظور رفع بو ، کاهش وترک سیگار 

طریقه مصرف پادینا : 

به یک قاشق غذا خوری آب گرم ، یک قاشق مربا خوری دهان شویه گیاهی پادینا افزوده و دهان شویه نمائید.

برای دندانهای مصنوعی پس از مسواک زدن آن را به مدت نیس ساعت در محلول یک قاشق مربا خوری در نصف لیوان آب قرار دهید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 604
  • بازدید سال : 2,434
  • بازدید کلی : 21,632